sobota, 13 czerwca 2015

Fakty i mity o płci pięknej, grającej.

Fakty i mity o płci pięknej, grającej
Chciałabym na luzie przedstawić parę mitów krążących wokół damskich graczy, jak również parę faktów. Być może mogę kogoś  urazić czy to płeć damską czy męską więc proszę nie brać artykułu do siebie. ;) Dodam że jest to też moje subiektywne fakty i mity połączone i wydobyte na latach expienia w grach mmorpg jak i szczypta realu. ;)

P.S. Da się jakoś odmienić słowo "Gracz" na rodzaj damski? :D Chyba nie, co ? :D




Mit - "Kobiety są gorsze w grach"
Cóż, może kiedyś faktycznie tak było, podczas gdy kobitki dopiero wciągały się w świat gier mężczyźni siedzieli już w tym od paru/parunastu lat. Więc mogę uznać że to był fakt niegdyś. Jednak w XXI wieku. jest to mit. Kobitka, która skilluje swoją postać ubiera ją łapie umiejętności interesuje się grą potrafi pokonać nawet największego ogara w swojej dziedzinie. Zatem można powiedzieć że skill jest ponad płeć ;)

Mit - "Grające kobiety są brzydkie"
Noo... Cóż... Serio? Bardzo często się spotykałam z tym stwierdzeniem i na prawdę jest to denerwujące. Kobiety nie są brzydkie, oczywiście może zdarzają się takie, które o siebie nie dbają (podobnie jak w gronie męskim) ale gdy patrzyłam na zdjęcia dziewczyn, z którymi miałam jakikolwiek kontakt to nie uznałabym że są nawet przeciętne. Jest bardzo wiele kobiet, które lubią sobie pograć, ale lubią też zadbać o swój wygląd. Uwierzcie lub nie, ale da się połączyć zamiłowanie do gier z dobrym wyglądem. :)

Mit - "Kobiety nie są zabawowe!"
Oj, jesteśmy tyle że na naszych warunkach :D

Mit - "Nie przeszkadza nam...."
Wpisz sobie dowolnie: że gracie postaciami damskimi, że zabraliście itemka w rollu, którego farmiłam tak długo, że klniecie jak szewcy na ts... Oczywiście, przeszkadza nam w mniejszym lub większym stopniu. Bo nadal jesteśmy kobietami i mamy swój tok rozumowania, który często przeczy waszemu, jednak jak zapewne wiecie, płeć damska dzieli się na te miłe oraz szczerze. Zastanówcie się czemu, i która grupa kobiet jest bardziej faworyzowana zarówno w realu jak i w grach. ;)

Fakt - "Kobiety w grach nie są tak zorganizowane i przyjacielskie względem swojej płci jak mężczyźni"
Chodź jest to bolesne... To niestety prawdziwe, zarówno w realu jak i w grze kobiety nie tworzą grup przyjacielskich tak jak mężczyźni. Nie jestem pewna skąd się to bierze i dlaczego. Lecz na swoim doświadczeniu mogę stwierdzić że lepiej się czułam grając z mężczyznami w zespole niż z kobietami. Może to wynikać z tego że mężczyźni obierają sobie pewne stanowisko w "stadzie" świadomie bądź nie. Kobiety tak nie potrafią i każda musi dodać swoje trzy grosze co zwykle rodzi konflikty i rozpad większej grupy. Oczywiście zdarzają się wyjątki, chodź ja takowych nie widziałam ;)

Fakt - "Kobiety strzelają fochy, nawet w grach"
To jest fakt. Chodź z moich obserwacji wynika że równie często owego focha strzelają mężczyźni, gdy poleci jakiś item na raidzie a akurat oni go nie dostaną jednak to kobiety są mistrzyniami i mogą strzelić focha z widzimisię i wyjść z raidu a nawet gildii  :D

Fakt - "Kobiety bardzo chętnie ogłaszają wszem i wobec że są kobietami"
Tak, to prawda. Nie bardzo mogę się rozpisać pod tym faktem, gdyż sama informuję co do swojej płci wedle kaprysu lub utarcia nosa mężczyznom, którzy wyznają że kobiety są gorsze w grach. ;)
Jednak bardzo często, tyczy się to kobiet w każdym wieku, info o swojej płci jest jak wabik na facetów. Zapewne zauważyliście że pojawienie się w gildii kobiety jest równoznaczne z okazywaniem jej dużego zainteresowania, może podrywu, może jakichś dóbr w postaci itemków czy golda czy po prostu pomocy w dungach. Zapewne to by tłumaczyło zwiększenie się liczby przebierańców, którzy udają dziewczyny w grach paradując damską postacią... ;) O zgrozo.

Fakt - "Kobiety robią wokół siebie harem"
Zwykle to mężczyźni o tym marzą prawda? Wianuszek ślicznych kobitek udzielających zainteresowanie tylko wam.... Jednak to kobiety taki wianuszek potrafią stworzyć. Nie wiem ja w realu ale w grach jest to powszechne i zapewne się z tym spotkaliście. Nie potrafię wytłumaczyć takiej konstrukcji ani nie wiem na czym to polega że się nie rozpada? Nikt was nie trzyma na siłę przy tej kobiecie,gdy wielu innych się nią interesuje a ona może wybierać między wami jak w torebkach...
Nie rozumiem tego, może ktoś mnie oświeci jak to działa. Byłabym wdzięczna o odpowiedź obu płci :)

2 komentarze:

  1. Czy ja wiem? Nie wiem, czy jest sens tak generalizować: wszystko zależy od charakteru dziewczyny, od gry, w którą gra, od jej 'skilla" (niezależnie od płci można być noobem) i nie tylko. Przegrałam w World of Warcraft kilka lat (za czasów podstawowej wersji i dwóch pierwszych dodatków) i nie próbowałam robić wokół siebie szumu - zazwyczaj się nie przyznawałam do bycia dziewczyną, bo kończyło się to ciągłymi zaczepkami na czacie i "randeczkach taurena z blood elfem". Chciałam po prostu grać w dobrą grę z innymi ludźmi. :D

    PS: według mnie mężczyźni grający kobiecymi postaciami nie są przebierańcami - nie próbują udawać, że są innej płci. Po prostu grają w RPGa, w którym wolą oglądać ładną babeczkę kręcącą pupcią podczas biegania i uroczo śmiejącą się, kiedy wpiszą: "/lol". ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już Cię lubię ;) To, co tu napisałam to moje obserwacje z wielu prywatnych polskich serverów WoWa oraz innych gier typu Elsword czy Rift pełno kobitek tuż po wejściu do grupy, czy gildi chwaliło się swoją płcią, przez co zamiast robienie dungeona, czy raidu jest, jak sama stwierdziłaś zaczepki i bajerki, oczywiście we mnie to rodziło automatyczną niechęć. Bo gdy coś się zepsuje to od razu jest jazda po płci damskiej, a nie po "graczce"... ;)

      Bardzo sobie cenię te dziewczyny, które skupiają się na grze i kręceniu depsu :D Nic tylko uściskać że mają "jaja" by się nie dać nikomu i robić to po co się przyszło do gry ^^

      Usuń