1. Dla kogo jest ta postać i czym się charakteryzuje?
Tyrande, w Heroes of The Storm widnieje pod klasą "pomocnik", to znaczy, tyle że powinna się skupiać na leczeniu i supportowaniu, lecz nie do końca na tym się skupimy w tym poradniku, choć jest to równie istotna rola przy zabójstwach. Tyrande ma trzy świetne skille, które idealnie się komponują z prawie każdą dostępną postacią. Nasza rola w grze będzie polegała na zabójstwach z zaskoczenia oraz jak najlepszym wyczuciu przy zadaniu obrażeń.
Postać mogłabym polecić każdemu, kto chce spróbować swoich sił przy nieco trudniejszej postaci (trudniejszej, z racji, że to support, postać nie ma tak dużych obrażeń, jak zabójcy więc nie można ślepo wbijać się w środek akcji)
Poniżej podobnie jak w poradniku do Abatura oraz Illidana wypiszę zdolności, wybór oraz dlaczego ten talent a nie inny.
2. Zalety Tyrande i jej podstawowe umiejętności.
Światło Eluny - Przywraca TOBIE 60pkt. zdrowia oraz 120 pkt sojusznikowi, jeśli na nim użyjesz zdolności.
Strażnik - Wysyłasz sowę, która przelatuje przez całe pole bitewne oraz odkrywa obszar. Jeśli trafi w wrogiego bohatera to zadaje mu 60pkt obrażeń.
Księżycowy Rozbłysk - Z lekkim opóźnieniem w wybrany przez bohatera obszar spada gwiazda zadając 135pkt obrażeń oraz ogłuszając wszystkich przeciwników, którzy trafili pod cios.
Spadające Gwiazdy - Na wybranym obszarze spadają gwiazdy, zadając wrogom 26pkt obrażeń na sekundę oraz spowalniając ich o 20%. Zdolność trwa 8s.
ALBO
Cichociemni - Przez 8s. sprzymierzeni bohaterowie są leczeni, przy zakończeniu skilla wszyscy otrzymują dodatkowe uzdrowienie.
Cecha
Znak Łowcy - Oznaczasz wrogiego bohatera na 4s oraz zwiększając jego podatność na obrażenia o 25%
Zalety Tyrande:
- Świetne skille do zabicia wrogów, którzy nie docenią naszej postaci.
- Talent, dzięki któremu zarówno Tyrande jak i sojusznik otrzymują leczenie.
- Duża satysfakcja z zabijania ;)
Wady Tyrande:
- Na początku ciężko wyczuć tą postać przez co może wydawać się słaba i niewartościowa w rozgrywce.
- Przy osaczeniu przez grupę wrogów ciężko uciec.
- Łatwo ją zabić, dopóki nie opanuje się tej postaci.
3. Skille
Jak ktoś nie chce czytać czemu tak a nie inaczej, to TUTAJ, jest build, bez zbędnych słów. ;)
Można pominąć skille i przejść poniżej do taktyki. ;)
Wybór:
Znak Tropiciela - Skraca czas odnowienia Znaku Łowcy o 8s. Jak pisałam wcześniej, Tyrande domyślnie nie zadaje ogromnych obrażeń, lecz jest bardzo nieznośna przy kombinacji znak-stun-sowa.
Ewentualność: Brak
Odpada:
Niebiańska Jedność - Nie skupiamy się na leczeniu postacią, w tym poradniku.

Doświadczony Strzelec - Talent na dłuższą metę niepotrzebny, gdyż musimy być mobilni a nie zawsze będą stronnicy pod ręką, którzy ulepszą atak. Poza tym, bohaterka nie skupia się na ataku podstawowym lecz na umiejętnościach.

Wzmocnienie - Skrócenie czasu odnowienia sowy nie jest istotniejsze niż skrócenie czasu Znaku Łowcy.
Wybór:
Leczący Znak - Stawiamy znak, który przez 10s. uzdrawia sojuszników znajdujących się w pobliżu, przywracając im 2% maksymalnej wartości życia. Ten talent jest świetny w swej prostocie, przy większej rozróbie mało kto ma czas zawracać sobie nim głowy, przy mniejszych akcjach, można to postawić tak, by wróg nie sięgnął po niego bez większych strat w życiu.
Ewentualność:

Przeszycie - Dzięki temu talentowi, Strażnik nie zatrzymuje się już na pierwszym trafionym bohaterze, lecz leci dalej. Jest to równie dobry talent co leczący znak, szczególnie że na 13lvl ponownie ulepszamy sowę. Mimo to, rzadko zdarza się tak że trafimy więcej niż jednego przeciwnika ( przynajmniej, gdy nie ma większej akcji w grze).
Skupiony Atak - Co 10s. podstawowy atak Tyrande zwiększa swoją wartość obrażeń o dodatkowe 75%. Ataki podstawowe skracają cooldown o 1s. Zwiększone obrażenia zawsze trafią we wrogich bohaterów.
Odpada:

Odpada:
Gorejące Strzały - Zwiększa atak, zjada manę. Nie jest to warte swojej ceny. Tyrande powinna mieć jakąś furtkę, podczas ataków z zaskoczenia. Przy braku many, bohaterka niewiele jest w stanie zrobić

Tarcza Ochronna - Nakładasz na wybranego sojuszniczego bohatera osłonę, która wchłania obrażenia. Tylko jeden sprzymierzeniec skorzysta, a przecież można uleczyć Znakiem wszystkich w pobliżu.
Wybór:

Księżycowy Blask - Zwiększa zasięg Księżycowego Rozbłysku o 50%. Jest to bardzo istotny wybór, gdyż grając Tyrande najwięcej zamieszania robimy Rozbłyskiem. Zwiększenie zasięgu jest istotne do ścigania przeciwników oraz ogólnym ataku z zaskoczenia, gdzie trzymamy wrogów na dystans.
Ewentualność: Nie w tym buildzie.
Odpada:



Wybór:
Spadające Gwiazdy - Na wybranym obszarze spadają gwiazdy, zadając 26pkt obrażeń na sekundę oraz spowalniając przeciwników przez 8s. Z braku lepszego wyboru ten skill jest lepszy niż jego ewentualność. Jest to nawet dobra zdolność, gdy jest większa rozróba, to te gwiazdy zawsze zrobią jakiś większy lub mniejszy dmg a spowolnienie przeciwników zawsze jest jak najbardziej cacy, przy ucieczce i ściganiu. Poza tym, gdy nie nie zanosi się na ciekawszą akcję, można użyć tego skill na budowlach - fort/2wieże/stronnicy i też będzie dobrze.
Ewentualność: Brak.

Wybór:

Ewentualność:

Sprint - Zwiększa szybkość ruchu postaci o 75% przez 3sek. Dobry talent, jeśli chce się zwiększyć swoje szanse na ujście z życiem. Jednak na dłuższą metę niewiele pomożemy sojusznikom.
Odpada:


Wszechobecne Światło - Kiedy Tyrande ma więcej niż 50% życia, leczenie sojuszników za pomocą Światła Eluny jest o 35% skuteczniejsze. Dobre w buildzie pod hila, nie dobre w buildzie pod Zabójczyni. ;)
Wybór:

Tropiciel - Zwiększa szerokość pasa, przez który przelatuje sowa o 100%. Zwiększa maksymalne obrażenia w zależności od przebytej odległości, nawet do +200%. Jest to świetny talent do zabójstw uciekających wrogów. Obrażenia sowy są zwiększone, przez co mamy większą szansę na zabicie wroga 1v1. Również dzięki mocniejszemu dmg sowy możemy "przypadkowo" zabić wroga, który w tej chwili ma mało życia a stara się zdobyć najemników, bossa, wieżę - cokolwiek tam działa sam.
Ewentualność:
Migająca Gwiazda - Księżycowy Rozbłysk zadaje zwiększone obrażenia o 50% oraz zwraca cały koszt many przy trafieniu wrogiego bohatera. Ten talent jest równie dobry co powyższy i to naprawdę zależy od preferencji gracza, który talent wybierze. Migająca Gwiazda jest o tyle dobra, że dzięki zwiększonemu zasięgowi Rozbłysku możemy zadawać większe obrażenia uciekinierom, przy okazji odzyskując manę, co pozwala użyć jej na doleczenie się. Mimo to, większy atut ma dla mnie wyrób Tropiciela, gdyż nie zawsze będziemy mieć szansę na użycie Rozbłysku, a sowę można posyłać od czasu do czasu w losowe miejsca i liczyć na łut szczęścia.opisu.
Odpada:

Aura Celnego Strzału - Pasywka, która zapewnia pobliskim sojusznikom premię do 15% obrażeń od ataków podstawowych. Talent całkiem dobry na większe akcje, lecz nie jest tak dobry, jak dwa powyższe, które oferują większe pole do popisu.
Leczniczy Znak - Ataki podstawowe przeciwko naznaczonym leczą 2,5% maksymalnego zdrowia atakujących. Nie, po prostu nie. Nie zawsze naznaczony przez nas wróg zostanie zaatakowany przez sojuszników, a nie ma sensu ryzykować życie postaci by odzyskać trochę punktów zdrowia.
Wybór:
Tarcza Burzy - Talent ten osłania Tyrande oraz sojuszniczych bohaterów tarczą o mocy równej 20% maksymalnego życia postaci oraz trwa przez 3s. Jest to moim zdaniem najlepszy wybór przy prawie każdym pomocniku. Na 20lvl akcja dzieje się niezwykle szybko i ciężko opanować obszar jeśli wszyscy wokoło otrzymują obrażenia. Cenne 3 sekundy osłony mogą przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę.
Ewentualność:

Redukcja - Całkowicie resetuje czas odnowienia zdolności. Ten skill mógłby zrobić całkiem duże zamieszanie, pod warunkiem że będziemy mieć czas by użyć zresetowanych skilli. A wiadomo na 20lvl każda sekunda się liczy.
Odpada:

Niebiański Gniew - Dzięki temu talentowi spadające gwiazdy obejmują całe pole bitewne oraz zadają o 30% wiecej obrażeń. Choć brzmi to atrakcyjnie to w gruncie rzeczy niewiele pomaga w bitwie.

Szał Nexusa - Zwiększa szybkość ataku oraz zasięg ataku o 20%. Tyrande jest silna w swoich zdolnościach, nie w ataku podstawowym. Przynajmniej nie w tym poradniku.
Zwierzyna Łowcy - Zdolność Cichociemnych nie została wybrana więc nie ma co się rozpisywać.
4. Taktyka
Taktyka jest niezwykle prosta i niewiele się zmienia na poszczególnych mapach. Ogólnym założeniem jest robienie jak największej okazji dla naszych sprzymierzeńców. Z wyłączeniem momentów, w których spotykamy bardzo łatwiutkich herosów do zabicia.
W pierwszych minutach, niezależnie z jaką postacią idziemy robimy jako przynętę. Ludzie nadal nie doceniają Tyrande, która jest zwykle pierwszym zauważonym celem w walkach.
Podczas ataku wroga celujemy błyskiem w to miejsce, w które jesteśmy niemal pewni że wróg pójdzie. Generalnie przy ucieczce oraz przy pościgu, wrogowie nie robią żadnych slalomów i bardzo łatwo złapać kogoś w pułapkę.
A zatem:
Kombinacja jest następująca: Znak Łowcy, Księżycowy Robłysk, Strażnik. +/- Spadające Gwiazdy
Jeśli nie zabijemy, to przynajmniej okaleczymy dość mocno. Jeśli jest z nami sojusznik i wykorzysta okazję to już w pierwszych minutach zaliczymy "pierwszą krew" ;)
Stosujemy tę kombinację całą grę. Niewiele się zmienia. Przy większych rozróbach stawiamy Znak Leczenia lub w momentach przejmowania najemników.
W dalszej rozgrywce, gdy dojdą nam Spadające Gwiazdy, nie trzymamy ten skill na czarną godzinę. Widzimy że CD spadło, to rzucamy w jakimś miejscu (np wieża brama fort) by zrobiło jakieś obrażenia.
Z biegiem czasu, gdy drużyny zaczynają biegać w większych grupach uważamy, gdyż po 10-15 minutach wrogowie orientują się że największy problem stanowi unieruchomienie, jakie serwujemy pod postacią Tyrande. Wtedy stajemy się palącym priorytetem do zabicia no.1. W takim wypadku przydaje się nam Promień Zmniejszający. Wrogi zabójca automatycznie jest brany na muszkę a jego ruch i atak się zmniejsza, więc niewiele może nam zagrozić. Dobrym talentem jest również Tarcza Burzy, która niejednokrotnie uratowała mi skórę przed namolnymi Illidanami czy Rzeźnikami ;)
Atakować wedle kolorów (założenia że walczymy 1v1) ;)
Zielony - Bohaterowie niewiele mogą nam zrobić/łatwi do zabicia.
Żółty - Zalecana większa ostrożność, ale nadal nie są to bohaterzy, których nie da się zabić .
Czerwony - Głównie wojownicy, których oczywiście ciężko zabić i mogą zadać nam trochę obrażeń. Pojawił się Gazol, Zagara, Petarda ze względu na ich moc/mobilność/miniony.
Atakować wedle kolorów (założenia że walczymy 1v1) ;)
Zielony - Bohaterowie niewiele mogą nam zrobić/łatwi do zabicia.
Żółty - Zalecana większa ostrożność, ale nadal nie są to bohaterzy, których nie da się zabić .
Czerwony - Głównie wojownicy, których oczywiście ciężko zabić i mogą zadać nam trochę obrażeń. Pojawił się Gazol, Zagara, Petarda ze względu na ich moc/mobilność/miniony.
Drobne różnice w taktyce między mapami:
Grobowiec Pajęczej Królowej - Tu bardzo, bardzo uważamy. Mimo że Tyrande dostała boosta to nadal jest dość łatwa do zabicia. Zbieramy kryształy i trzymamy się na uboczu. Staramy się kłuć gdzieś z boku.
Podniebna Świątynia - Tutaj standardowo używamy kombinację, czasami możemy na ślepo puścić rozbłysk, w przypadku, gdy widzimy że jedna z świątyń jest przejmowana. Używamy strażnika żeby pilnować bossa.
Zatoka Czarnosercego - Staramy się nie być tym graczem, który niesie monety. Przynajmniej na początku naszej zabawy z Tyrande. Jeśli widzimy że wróg posiada wystarczającą ilość monet do oddania to wraz z grupą odbijamy, przy tym można strzelać na ślepo Rozbłyskiem w dwa zadymione miejsca koło pirata. Strażnik się przydaje, jeśli podejrzewamy że ktoś oddaje a nasza grupa tam nie podąża. Po odkryciu wroga, najczęściej wszyscy obierają cel by mu przeszkodzić.
Smocze Włości - Najłatwiejsza i najprzyjemniejsza mapa do gry Tyrande. Stosujemy się do taktyki, niezwykle łatwo zabijać wrogich bohaterów podczas przejmowania kapliczek. Od czasu do czasu można puścić strażnika w stronę Smoczego Wojownika, gdy wróg przejął obie kapliczki.
Nawiedzone Kopalnie - Standardowa kombinacja, bez rewelacji. Uważamy w kopalniach, nie marnujemy Rozbłysku, zostawiamy na krytyczną chwilę, jaką może być uwięzienie w podziemiach.
Przeklęta Kotlina - Taktyka się nie zmienia. Przy pojawieniu się daniny przemieszczamy się z grupą, staramy się zrobić jak największe zamieszanie unieruchamiając przeciwników. Dobrą opcją jest również przeszkadzanie Strażnikiem, w przypadku gdy wróg próbuje przejąć daninę.
Piekielne Kapliczki - Nie wpychamy się na środek kapliczek, czekamy z boku, przy zobaczeniu pierwszego wroga rzucamy rozbłysk. W przypadku, gdy dochodzimy do kapliczki, robimy wjazd z impetem i też rzucamy rozbłysk w środek wrogów. ;) Dalsza rozrywka standardowo. Kombinacja.
Pole Bitewne Wieczności - Robimy to co grupa, bez rewelacji. Można czasem poprzeszkadzać wrogom, jeśli nasi sojusznicy są martwi.
Tyrande w Lidze:
Taktyka się nie zmienia, jednak zalecana jest o wiele większa ostrożność. Większość uczęszczająca w lidze wie że Tyrande robi najwięcej zamieszania z tyłu, więc jest brana na pierwszy cel.
Nim pójdziecie na ligę, poćwiczcie - trzeba wyczuć zarówno Sówkę jak i strzelenie precyzyjnie Rozbłyskiem ;)
Grobowiec Pajęczej Królowej - Tu bardzo, bardzo uważamy. Mimo że Tyrande dostała boosta to nadal jest dość łatwa do zabicia. Zbieramy kryształy i trzymamy się na uboczu. Staramy się kłuć gdzieś z boku.
Podniebna Świątynia - Tutaj standardowo używamy kombinację, czasami możemy na ślepo puścić rozbłysk, w przypadku, gdy widzimy że jedna z świątyń jest przejmowana. Używamy strażnika żeby pilnować bossa.
Zatoka Czarnosercego - Staramy się nie być tym graczem, który niesie monety. Przynajmniej na początku naszej zabawy z Tyrande. Jeśli widzimy że wróg posiada wystarczającą ilość monet do oddania to wraz z grupą odbijamy, przy tym można strzelać na ślepo Rozbłyskiem w dwa zadymione miejsca koło pirata. Strażnik się przydaje, jeśli podejrzewamy że ktoś oddaje a nasza grupa tam nie podąża. Po odkryciu wroga, najczęściej wszyscy obierają cel by mu przeszkodzić.
Smocze Włości - Najłatwiejsza i najprzyjemniejsza mapa do gry Tyrande. Stosujemy się do taktyki, niezwykle łatwo zabijać wrogich bohaterów podczas przejmowania kapliczek. Od czasu do czasu można puścić strażnika w stronę Smoczego Wojownika, gdy wróg przejął obie kapliczki.
Nawiedzone Kopalnie - Standardowa kombinacja, bez rewelacji. Uważamy w kopalniach, nie marnujemy Rozbłysku, zostawiamy na krytyczną chwilę, jaką może być uwięzienie w podziemiach.
Przeklęta Kotlina - Taktyka się nie zmienia. Przy pojawieniu się daniny przemieszczamy się z grupą, staramy się zrobić jak największe zamieszanie unieruchamiając przeciwników. Dobrą opcją jest również przeszkadzanie Strażnikiem, w przypadku gdy wróg próbuje przejąć daninę.
Piekielne Kapliczki - Nie wpychamy się na środek kapliczek, czekamy z boku, przy zobaczeniu pierwszego wroga rzucamy rozbłysk. W przypadku, gdy dochodzimy do kapliczki, robimy wjazd z impetem i też rzucamy rozbłysk w środek wrogów. ;) Dalsza rozrywka standardowo. Kombinacja.
Pole Bitewne Wieczności - Robimy to co grupa, bez rewelacji. Można czasem poprzeszkadzać wrogom, jeśli nasi sojusznicy są martwi.
Tyrande w Lidze:
Taktyka się nie zmienia, jednak zalecana jest o wiele większa ostrożność. Większość uczęszczająca w lidze wie że Tyrande robi najwięcej zamieszania z tyłu, więc jest brana na pierwszy cel.
Nim pójdziecie na ligę, poćwiczcie - trzeba wyczuć zarówno Sówkę jak i strzelenie precyzyjnie Rozbłyskiem ;)
5. Osiągnięcia: