środa, 5 sierpnia 2015

Mroczne Legendy: Porzucona Panna Młoda

Mroczne Legendy: Porzucona Panna Młoda
Mroczne Legendy lub jak kto woli angielską nazwę Grim Legends. To gra, którą ostatnio udało mi się zdobyć w konkursie na blogu StertaGier i cóż mogę rzec? Zachwyciłam się. Od czasu zagrania w grę The Banner Saga a jeszcze wcześniej w Child of Light nie zetknęłam z tak wciągającą i z tak przepiękną baśniową grą. Zatem cóż mogę powiedzieć? Najprawdopodobniej będę wychwalać tę grę w tej notce... Ostrzegam!






Ale, ale! Zanim przejdę do recenzji, to muszę to zaznaczyć. Po prostu muszę, a jeśli ktoś nie wie, to musi wiedzieć. Gra jest stworzona przez Polaków! Ta przepiękna gra ze świetną opowieścią. Tak, niby nie ma co się dziwić, polskie studia raz po raz udawadniają, że są sporą konkurencją na rynku. Ale, znów, ale, jest to warte wspomnienia, ponieważ zagrałam w całą grę po angielsku ( a jeśli się dało wybrać język instalowania w steamie - to ja kaleka przeoczyłam to) i nawet nie przeszło mi przez myśl, że to rodacy a dokładnie Artifex Mundi Polska stworzyli takie cudo. :) To zaczynam.

Mroczne Legendy: Porzucona Panna Młoda Mroczne Legendy: Porzucona Panna Młoda

A zacznę od grafiki. Rozpocząwszy swoją przygodę, natychmiast zachwyciłam się, kotkiem, który pojawił się przed pojawieniem się menu - kotek już w pierwszej mapce staje się dla nas towarzyszem. Dlaczego się nim zachwyciłam? Wyglądał prze cudnie. A to był tylko wstęp do gry, która zabrała mnie w swój baśniowy świat, baśniowej grafiki. Wszystko, każdy element, mniej lub bardziej istotny jest pięknie i starannie narysowany. A to wszystko zachowane w nieco mrocznych klimatach. No bo w końcu się zdarzyło nieszczęście, a my musimy mu zapobiec.

Mroczne Legendy: Porzucona Panna Młoda Mroczne Legendy: Porzucona Panna Młoda

Nieszczęście dotyczy Lilly, siostry głównej bohaterki. Która miała wyjść za mąż. Jednak jej zdawałoby się, szczęśliwe małżeństwo zostało przerwane przez dzikiego niedźwiedzia, który przerywa ceremonię i porywa pannę młodą do opuszczonego zamku. Cała wieś wraz z bohaterką i narzeczonym pędzą na pomoc. Oczywiście zostajemy rozdzieleni. A może to dobrze? Gdyż poznajemy całą prawdę o bestii, która krąży w tej okolicy od długiego czasu, a świat wokół przestaje być taki kolorowy i piękny... (Oczywiście, tylko dla naszej postaci - Grafika fenomenalna<3)

Mroczne Legendy: Porzucona Panna Młoda Mroczne Legendy: Porzucona Panna Młoda

Przechodząc z miejsca na miejsce mamy możliwość interakcji z terenem oraz niezwykle dużo różnorodnych i ciekawych zagadek. Nie są one zbyt trudne. A nawet jeśli komuś sprawią problem, to twórcy postarali się o zapewnienie nam płynności gry dzięki poradom (klepsydra). Było to dla mnie niezwykle ważne, ponieważ ze dwa razy nie potrafiłam stwierdzić gdzie dalej iść (przedmiot był tak ukryty, że ciężko go było znaleźć bez pomocy - nie obrażając weteranów gier zagadkowych :D)
Niektóre zagadki (ze znajdywaniem rzeczy ) można pominąć grając w domino - coś dla leni oraz osób, które bardzo słabo umieją angielski - Z drugiej strony można się właśnie w ten sposób nauczyć słówek. Więc hmm :)

Mroczne Legendy: Porzucona Panna Młoda Mroczne Legendy: Porzucona Panna Młoda
W grze oczywiście są animacje i cut scenki. Nakreślenie fabuły. Gracz nie gubi się w samych zagadkach. Każda z nich ma jakiś swój cel, żeby rozwinąć dalej fabułę. Zatem szukając, dajmy na to jagódek. Wiem, po co je szukam, wiem, że są potrzebne na dalszy etap.
Muzyka przez całą grę była świetnym uzupełnieniem tła. Równie magiczna co cała grafika :D
Dodam jeszcze, że bardzo pozytywnie odebrałam fakt, że ta gra naprawdę potrafiła mnie zaskoczyć. Gdy już myslałam, że to koniec gry, to ona rozwijała się dalej i coś się działo. Gra naprawdę godna polecenia :)

Podsumowując:
Na plus:
+ Przepiękna Grafika!!
+ Fabuła
+ Rozgrywka, umiejąca zaskoczyć gracza
+ Muzyka
+ Magia, pełno magii <3

Na minus:
Dla mnie? Nie ma żadnych.

Grafika 10 - Czy ktokolwiek może zaprzeczyć że grafika w tej grze nie zasługuje na tą ocenę?
Dźwięk 10 - Zarówno efekty przesuwania przedmiotów, miauczenie kota, otwieranie klap jest na prawdę na poziomie, do tego ta magiczne muzyczka lecąca w tle i nadająca świetny nastrój.. Cudo
Fabuła 10 - Czy ktoś słyszał o niedźwiedziu porywającego Panny młode? Gdzie to siostra ratuje sprawę? A następnie wszystko w jakiś dziwny sposób się komplikuje, a potem... W każdym bądź razie ja nie i jestem w pełni urzeczona historią :)
Grywalność 9 - Żeby nie było zbyt kolorowo. O ile gra naprawdę dobrze współpracuje z graczem, są podpowiedzi, świat, mimo że ma tyle elementów jest całkiem przejrzysty. To jednak zdarzyło mi się parę razy, że wcześniej kliknąwszy daną rzecz nie było żadnej reakcji, lecz po przejściu z mapy na mapę i użyciu podpowiedzi. Nagle ten przedmiot magicznie dało się "podnieść" No cóż. Taka mała skaza, która zajęła chwilę czasu na rozkminienie ;)

Ogólnie: 9.75/10
Grę na pewno bym poleciła każdemu, kto choć trochę uwielbia baśniowe klimaty i chce się zrelaksować przy różnorodnych zagadkach i opowieści. Pod żadnym pozorem nie zmuszać do tej pięknej gry osoby twardo stojące na ziemi ^^

Czeka mnie druga część tej gry, a niedługo ma się pojawić trzecia odsłona.
Właśnie zdobyli sobie kolejną fankę. :D

Przypominam że nadal trwa konkurs, w którym można cosik wygrać - > Tutaj

2 komentarze:

  1. Dziwna sprawa, u mnie gry od Artifex Mundi na Steamie uruchamiają się domyślnie w języku polskim. Prawdopodobnie możliwa jest jego zmiana w ustawieniach gry (zgaduje) ;) A jeśli nie, to w swojej Bibliotece Steam kliknij prawym przyciskiem myszy na tytule gry, wybierz właściwości, potem język i klik na polski :D
    Ja sam zawsze podśmiewałem się z gier HOPA od Artifex, ale wystarczyło, że w zeszłym roku odpaliłem jedną z nich i... po prostu wsiąkłem :D Prześliczna oprawa wizualna, bardzo dobra muzyka, ciekawe, zróżnicowane zagadki - grać, nie umierać ;) Czekam na reckę drugiej części!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O no no, dzięki. Eh nie ma to jak dopiero poznawać programik, który wszyscy już znają od lat :D Za dużo pudełek za mało samych keyów <3 :)

      Usuń