sobota, 4 kwietnia 2015

Jak grać Abaturem, Poradnik do gry Heroes of The Storm

Heroes Of The Storm
W tym poradniku skupimy się na wszystkich zaletach i wadach abadura. Ponadto opiszę jak grać by dać z siebie 100% i brać udział w Lidze, postacią, na którą wszyscy marudzą i narzekają.
Poradnik ten jednak nie gwarantuje że stosując się do wskazówek będziesz miał 100% wina.










1.Dla kogo jest ta postać i czym się charakteryzuje?

Abatur jest bardzo ciekawą i unikalną postacią w HoTsie. Jako jedyny nie walczy w sposób fizyczny na froncie. W tym poradniku opiszę ścieżkę pasożyta (syndicate), który jest ukierunkowany stricte pod pvp oraz support graczy.
Grając Abaturem obserwujemy całą planszę, nie tylko skupiamy się na jednej linii bo nie zrobimy wiele i narazimy się na marudzenie graczy. Abatur nie ma praktycznie żadnych osłon, dlatego przy zaatakowaniu go mamy niewiele czasu na ucieczkę, o ile zauważymy że atakują naszą postać (jest to niestety czasami trudne, gdy skupiamy się na froncie a nova/zeratul raczyli nas odwiedzić). Jednak mało graczy decyduje się na tak ryzykowny atak. ;)
Abatur w zależności od umiejętności sterującego może albo pogrążyć team albo poprowadzić do zwycięstwa, dlatego grając Abaturem ma się jako taką kontrolę ;) Niestety problem pojawia się gdy team nie ogarnia gry lub nie wie co robi ten hero, wtedy nawet z najlepszymi zdolnościami nie uciągniemy bo nie znajdujemy się w środku akcji i niewiele możemy zdziałać nie "podpinając" się do kogoś.
Jak dla mnie postać jest niezwykle ciekawa i kierowana do osób, które nie lubią być w centrum akcji, nie mniej lubią kontrolować co się dzieje. Jednak jeśli chcemy wyciągnąć 100% mocy tej postaci nie możemy afczyć, z niską umieralnością Abatura jesteśmy cały czas na chodzie i gdy wszyscy inni umarli my możemy działać.

2.Zalety Abatura i jego podstawowe umiejętności.

Symbiant
[S]ymbiant [Odnowienie co 4s] - Przyczepia się do stronników (poza najemnikami), budowli oraz bohaterów, dzięki czemu możemy wspomóc sojuszników poniższymi zdolnościami:
Dźgnięcie
[S]Dźgnięcie [Odnowa co 3s] - Pocisk, który możemy namierzyć, zadaje 44pkt obrażeń pierwszemu napotkanemu wrogowi.
Rozprysk Kolców
[S]Rozprysk Kolców [Odnowienie co 6s] - Zadaje 32pkt obrażeń wrogom, dookoła.
Karapaks
[S]Karapaks [Odnowienie co 12s] - Tworzy osłonę, która absorbuje 140pkt obrażeń, działa przez 4s.

Toksyczne Gniazdo
Toksyczne Gniazdo [Odnowa co 12s] - Podkładasz minę na dowolnym obszarze z ograniczonym zasięgiem. Mina uzbraja się po chwili i przez 18s czekając na przeciwnika.
Po wejściu wroga na nią ujawnia go na 4s oraz zadaje mu 35pkt obrażeń

Ewolucja Potworności
Ewolucja Potworności [Odnowa co 90s] - Tworzysz potworność z wybranego przez siebie stronnika (poza najemnikami). Umierający stronnicy wroga koło potworności dają jej premię do życia w postaci 5%  pkt oraz 5% od podstawowego ataku. Efekt kumuluje się 30 razy. Potworność ma zmniejszone obrażenia od budowli i od stronników o 50%, Żyje dopóki nie zginie, a po użyciu Symbianta na niej przejmujemy pełną kontrolę nad potwornością.
Albo
Ostateczna Ewolucja
Ostateczna Ewolucja [Odnowa co 70s] - Tworzysz kopię sojuszniczego bohatera (inkubacja trwa chwilę) i przejmuję kontrolę nad nią przez kolejne 15s. Kopia może używać wszystkie zdolności bohatera poza umiejętnością heroiczną. Klon dodatkowo ma 20% więcej mocy do zdolności, 20% do zadawanych obrażeń oraz 10% do szybkości ruchu.

Passywka:
Odmiana Szarańczy
Odmiana Szarańczy - Powija szarańcze co 15s, która żyje przez 10s.
Głęboki Przekop
Głęboki Przekop [Odnowa co 30s] - Odpowiednik wierzchowca u innych bohaterów. Abatur przekopuje się do dowolnego widocznego miejsca na mapie.


Zalety Abatura:

  • Możliwość obserwowania całej mapy.
  • Duży Boost, sojusznika bez ryzyka.
  • Spory wpływ na rozwój wydarzeń.
  • Dobry Pusher jeśli się pójdzie w tą odnogę.
Wady Abatura:
  • Mała ilość hp oraz obronność.
  • Przy słabym teamie jego wartość drastycznie spada.
  • Powolna postać, nie da się normalnie uciec, a przekop trochę trwa (chodź nie da się go powstrzymać)
3.Skille
Jak ktoś nie chce cztytać czemu tak a nie inaczej, to TUTAJ, jest build, bez zbędnych słów ;)

Heroes Of The Storm

Wybór: 
Gruczoły Ciśnieniowe
Gruczoły Ciśnieniowe, zwiększa zasięg rozprysku kolców o 25% i zmniejsza cd o 1s. Jest to jeden z lepszych wyborów dla Syndicate Abatura, przydaje się na stronników na pierwszych levelach, a dalej dobry (wręcz niezbędny) support do innego talentu, który wybieram.
Ewentualność: 
Regenerujące Mikroby
Regenerujące Mikroby, Karapaks leczy nosiciela w wartości 7pkt/s, na pozór wydaje się dobrym wyborem, jednak niewiele daje i nie zastąpi prawdziwego heala. Dobre ulepszenie, gdy się chce jakoś uratować sojusznika.
Instynkt Przetrwania
Instynkt Przetrwania, zwiększa zdrowie szarańczy o 30% oraz ich czas żywotności o 40%, jest to zdecydowanie lepszy wybór niż regenerujące mikroby, gdyż Abatur zostawiony sam na linii, nie polegnie od zwykłych stronników. Ponadto jest to dobry support na początku gry.
Odpada:
Jadowite Gniazdo
Jadowite Gniazdo, zwiększa atak gniazd o 50% przez 3s, jednak jest to nadal niewielki atut biorąc pod uwage że łatwo je wykryć, nie zawsze przeciwnicy w nie wchodzą, no i zresztą nie jest to talent pod omawiany build.
Heroes Of The Storm
Wybór:
Adrenalinowy Szał
Adrenalinowy Szał, zwiększa szybkość sojusznika o 25%, ten talent nie podlega dyskusji i jest konieczny przy tym buildzie, gdyż jest to najlepsza opcja na 4 lvl, która supportuje naszych sojuszników.
Ewentualność: Brak, Musi być wybrany talent powyżej jeśli chcesz być w 100% Syndicate.

Odpada: Pozostałe Talenty.
Bujny Rozsiew
Bujny Rozsiew, dodaje 2 ładunki i zmniejsza odnowienie toksycznych gniazd o 2s. Owszem można ten talent wybrać, bo w chwilach przejścia między użytkownikami można postawić parę gniazd, nie jest to jednak tak opłacalne jak wyżej wymieniony talent.
Odrzutowe Zarodniki
Odrzutowe Zarodniki, teraz gniazda mają zasięg globalny oraz wydłuża ich czas działania. Tylko po co? Wcześniej nie zostały ulepszone, ponadto nadal jest ich tylko 3 i nie zawsze ludzie na nie wchodzą, tym bardziej low hp.
Utrwalony Karpaks
Utrwalony Karpaks, jest lepszym wyborem niż powyższe 2 talenty, ale wciąż o klasę gorszy niż Adrenalinowy Szał. Korpaks symbianta zostaje na nosicielu, oraz trzyma się 50% dłużej. Jednak jego absorb jest nadal taki sam, jest to ewentualność jeśli ktoś wybrał Regenerujące Mikrobny.

Heroes Of The Storm
Wybór:
Kolczasty Grzbiet
Kolczasty Grzbiet, zwiększa obrażenia oraz zasięg Dźgnięcia Symbianta o 20%. Jest to najlepszy wybór w tym kierunku buildu. Dłuższe dźgnięcie pozwala na zabicie uciekającego low hp przeciwnika, o ile nasz żywiciel(sojusznik) go akurat goni. Ponadto, Dźgnięcie bije o wiele mocniej a na 20lvl talencie jest to niezbędne do zwycięstwa :) Łatwego zwycięstwa, łatwych zabójstw.
Ewentualność: 
Kolektywny Karapaks
Kolektywny Karapaks który wzmacnia najemnika lub stronnika, którego infekujemy oraz wszystkich sojuszniczych stronników. Jest to ciekawa opcja, chodź nigdy jej nie wybierałam, jest to nawet całkiem  w porządku ulepszenie dla naszej Potworności, którą wybierzemy na 10lvl.
Odpada:
Wezwanie MUŁa
Wezwanie MUŁa [Odnowa co 60s] - aktywny skill, wzywa MUŁa na budynek, który naprawia. Po naprawieniu pierwszego budynku naprawia inne pobliskie budynki. MUŁ żyje przez 40s, przywraca 100pk zdrowia co sekunde oraz 1 szt. amunicji co 3s. Brżmi jak atrakcyjna oferta, jednak na dłuższą metę, na 7 lvlu taki MUŁ to już przeżytek, bo wrogowie są mocniejsi i naprawianie budynków jest za wolne. Do tego jeśli atakują wrodzy bohaterowie, to po prostu zestrzelą MUŁa i tyle go widziano. Jedyny plus tego skilla jest fakt że ma zasięg globalny i czasami faktycznie może coś naprawić jak jest przerwa w atakach. 
Plugawe Gniazdo
Plugawe Gniazdo, gniazda teraz zmniejszają szybkość ruchu wrogów o 50% na 4s. Gniazda nie były ulepszane a ten talent nie jest lepszy niż powyższe, no i jak wspomniałam wcześniej, nie zawsze wrogowie wchodzą na gniazda, a po co mamy spowalniać stronników?


Heroes Of The Storm

Tu w sumie powtórzę poniekąd to co napisałam na samym początku odnośnie heroicznych talentów, ale co mi tam szkodzi, warto podkreślić pewne rzeczy :D
Wybór:
Ewolucja Potworności
Ewolucja Potworności [ Odnowa co 90s], zamieniasz wybranego stronnika/szarańczę w Potworność, którą możesz kontrolować dzięki Symbiantowi. Potworność zyskuje premię 5% do pkt życia oraz 5% do obrażeń i można to kumulować do 30razy. Potworność żyje aż do momentu zabicia, otrzymuje mniejsze obrażenia od budowli i od stronników. Warto na początku kontrolować potworność by skumulować nieco dodatkowych procent życia i obrażeń. Potworność jest też do odwracania uwagi przeciwnika, gdyż jej ikonka jest dość sporych rozmiarów i wrogowie rzucają się by jak najszybciej ją zabić ( i słusznie zresztą). Można jednak nią odwrócić uwagę i zaatakować bazę przeciwnika w nie bronionym obszarze.
Ewentualność: Brak dla tego buildu.
Odpada: 
Ostateczna Ewolucja
Ostateczna Ewolucja [Odnowa co 70s],kopiujemy sojuszniczego bohatera, przejmujemy nad klonem kontrolę, mamy wszystkie skille poza skillem heroicznym, skopiowanego sojusznika, nasza moc zdolności jest ulepszona o 20%, obrażenia ulepszone o 20% oraz mamy 10% do szybkości ruchu ale.... to ulepszenie odpada z dwóch powodów: 
Po pierwsze, Ewolucja żyje przez 15s co faktycznie daje nam szansę na odwrócenie biegu wydarzeń, jednak kopiowanie trwa coś koło sekundy, gdzie w większej rozróbie nawet ta 1 sekunda ma znaczenie. 
Po drugie, sojusznicy nie zawsze są w miejscach gdzie akurat coś się dzieje, a gdy np  wrogowie pushują nam górną linię a wszyscy są na dole, to w 15 sekund nie dobiegniemy na górę i w zasadzie jesteśmy całkowicie zależni od tego gdzie pójdą sojusznicy.
Po trzecie, jest to build Symbianta a więc supportujemy sojuszników pasożytem i praktycznie ciągle nad kimś wisimy, dodatkowy bohater nie zrobi więcej niż porządnie ulepszony symbiant.

Heroes Of The Storm
Wybór: 
Transfuzja Somatyczna
Transfuzja Somatyczna, dzięki temu talentowi, rozprysk leczy żywiciela po 20pkt za każdego trafionego wrogiego bohatera, jest to niezwykle ważny talent, ponieważ osoby ścigane zazwyczaj są atakowane w kupie, a za każdego wroga dostaje dość dużo punktów życia, wystarczająco by uciec. Ponadto ten skill, gdy jest walka 1 na 1 pozwala na większą przewagę naszego sojusznika. Dlatego tego talentu wcześniej ulepszyliśmy zasięg rozprysku.

Ewentualność: 
Wydajność Przestrzenna
Wydajność Przestrzenna, która daje dodatkowy 1 ładunek do Dźgnięcia Symbianta, jest to dobra ewentualność , gdyż wcześniej już ulepszyliśmy dźgnięcie. Jeśli macie robić missclick, to najlepiej na ten talent ;)

Odpada:
Odmiana Dystansowa
Odmiana Dystansowa, szarańcze teraz mają atak oblężniczy dystansowy a ich obrażenia są zwiększone o 66%. Duże NIE, ponieważ ani nie jest to pod Symbianta, ani na dłuższą metę ten talent nam się nie przyda.
Odmiana Szturmowa
Odmiana Szturmowa, szarańcze wybuchają w chwili śmierci, zadając 50pkt obrażeń, mają też atak rozpłatania o wartości 50% obrażeń. Dla tej wersji szarańczy też NIE, z tego samego powodu co wyżej.

Heroes Of The Storm
Wybór:
Przypływ Adrenaliny
Przypływ Adrenaliny, Karapaks Symbianta zwiększa szybkość nosiciela o 40% na 3s. Jest to najlepszy wybór z dwóch powodów: Po pierwsze, jeśli nosiciel goni ofiarę, to zwiększamy mu szansę na zabicie wroga, samym sobie też, dzięki dźgnięciom. Po drugie, jeśli nasz nosiciel ucieka, to warto mu w tym pomóc, te 3 dodatkowe sekundy z szybszym biegiem potrafią działać cuda. Bezdyskusyjnie najlepszy talent na ten level.
Ewentualność: 
Jadowite Kolce
Jadowite Kolce, dzięki temu talentowi Rozprysk Symbianta zmniejsza szybkość ruchu wrogów o 40% na 2s. Niby taki zły talent, porównywalny do Przypływu Adrenaliny, jednak o klasę gorszy, fakt ma działanie obszarowe jednak jak Rozprysk nie dosięgnie kogoś kto ściga żywiciela to po nim bo nie ucieknie, tak samo jak wróg ucieka, jak rozprysk nie sięgnie to po darmowym zabójstwie.
Odpada:
Szczep Szarańczy
Szczep Szarańczy [Odnowienie co 45s], Abatur powija dodatkowe 3 szarańcze, co miałoby sens, w buildzie strikte pod szarańczę i push. Jednak dla Symbianta na nic się to nie zdaje.
Gwałtowna Mutacja
Gwałtowna Mutacja, jest to jeden z talentów, który nigdy u żadnego Abatura nie widziałam, sama też nigdy w niego nie dawałam, klony, który są powite przez zdolność heroiczną Abatura, zadają pobliskim wrogom 36pkt obrażeń co 3s jak również w chwili ich śmierci. Nie wiem co to za talent, nigdy nie widziałam te klony, już jakiś kawałek czasu gram. Jeśli ktoś wie co to za legendarne klony i jak wyglądają, to chętnie zobaczę ;)


Heroes Of The Storm

Wybór: 
Zbiorowa Świadomość
Zbiorowa Świadomość, jest puentą wszystkich wybranych skilli dla tego buildu. Talent ten pozwala nam na stworzenie drugiego Symbianta, gdy podłączamy się do jakiegoś sojuszniczego bohatera i na pewnym niewielkim obszarze jest jakiś inny sojusznik, on również dostaje Symbianta. Niestety Drugi Symbiant znika, gdy sojuszniczy bohater oddala się od tego, którego supportujemy. Jednak nie jest to aż takim problemem, gdyż na tym levelu ludzie już chodzą razem. Zbiorowa świadomość, pozwala nam na łatwiejszą ucieczkę, zabójstwo (Dźgnięcia zadają koło 200pkt, za 2 symbianty mamy już 400pkt obrażeń + nie długi cd, mordercza broń ;) Podobnie jest z Rozpryskiem ) oraz niszczenie bazy, ponieważ na tym levelu Symbiant już jest naprawdę wypasiony.
Ewentualność: Brak
Odpada: Wszystko inne.
Władca Szarańczy
Władca Szarańczy [Odnowienie co 45s], niby coś, ale szarańczę nie ulepszaliśmy a na 20lvlu na prawdę na niewiele się zda, taka nieulepszona szarańcza. Jedynym plusem tego skilla, jest fakt że można postawić to gniazdo w dowolnym widocznym miejscu, gdzie Abatur może się dostać i je postawić.
Pełna Ewolucja
Pełna Ewolucja, Kiedyś wydłużała czas działania Potworności, teraz jedyny plus tego talentu to to że można używać przekopu na Potworności, jednak nie jest to jakiś wielki bajer, bo po co, Potworność nie jest aż tak mocna by się nią przekopywać kampić czy jakoś się chować. Nie mamy czasu zajmować się tym kolosem, gdy trzeba supportować sojuszników.
Połączenie Ewolucyjne
Połączenie Ewolucyjne, no, w tym buildzie nawet nie mamy szans to ulepszyć więc nawet się nie rozpisuję. Klon otrzymuje osłonę o wartości 20% maksimum zdrowia wybranego sojuszniczego bohatera i ta osłona odnawia się co 5s, czyli odnowi się 2x w przeciągu 15s trwania klona. Dobry talent.


3.Taktyka
No dobrze, w końcu przejdziemy do sedna tego poradnika. Jak grać Abaturem, by wycisnąć maximum z tej postaci?
Podstawą podstawy Abathura jest Symbiant, Toksyczne Gniazda i nasza zdolność heroiczna.

Po rozpoczęciu rundy w dowolnej mapie, staramy się jak najszybciej dostać się do frontalnych bram, robimy to oczywiście przekopem, na który warto spamować [Z]  i jeśli zdążymy, to już na froncie wypuścimy pierwszą szarańczę.
edit: 09.06.2015. Po ostatnich patchach nie ma sensu spamować. Wypuści robala czy zdążymy się przekopać czy nie ;)

Teraz w zależności od mapy:
ALBO kładziemy gniazda w newralgicznych miejsach takich jak krzaki po stronie przeciwnika i wtedy wspieramy szarańczę, zadając obrażenia albo wrogim bohaterom, albo budowlom, które tracą amunicję. (Mapy: Ogród Grozy, Smocze Włości, Przeklęta Kotlina. Grobowiec Pajęczej Królowej)
ALBO kładziemy gniazda na środku strażnic, następnie wspieramy naszych sojuszniczych bohaterów, najlepiej kogoś, kto bije wręcz, jeśli są zabójcy, to wspieramy ich, jeśli nie, to skupiamy się na wojownikach, na dystansowcach tylko wtedy jeśli akurat ściga kogoś. Oczywiście ta opcja jest tylko wtedy, gdy cała drużyna idzie zająć strażnicę. (Mapy: Podniebna Świątynia, Zatoka Czarnosercego, Nawiedzone Kopalnie)

Po paru minutach, gry staramy się obserwować mapę w miarę możliwości, nie skupiamy się tylko na naszej linii, bo Abatur nie jest tego typu supportem. Wspieramy tych sojuszników, którzy według nas mają największe szansę na zabicie wrogiego bohatera w danej chwili, lub też niewiele im brakuje do zabicia wroga.
Ulepszenia, czyli talenty, które wcześniej podałam są czysto pod support graczy, dlatego też praktycznie cały czas będziemy nad jakimś sojusznikiem wisieć, poza momentami przejścia, gdzie będziemy mieć chwilę by postawić gniazda.

Gniazda w dalszej części gry stawiamy na liniach, tak by zabijało drobnych stronników.
W niektórych mapach staramy się trzymać gniazda w pogotowiu, czyli:
Grobowiec Pajęczej Królowej - Gniazda kładziemy na zadymionym miejscu koło ołtarzy, by mieć rozeznanie czy, któryś z wrogów nie raczy sobie oddać klejnotów.
Podniebna Świątynia - Standardowa zasada się nie zmienia, poza momentami uruchomienia świątyń, wtedy dajemy Gniazda na środku świątyni, która będzie otwarta.
 Zatoka Czarnosercego - Dajemy dwa gniazda w dwóch zadymionych obszarach, przy punkcie oddania monet.
Smocze Włości - Gniazda dajemy na środku, czyli na piedestale smoczego rycerza. Gniazda tam dajemy jeśli wrogowie kontrolują obie świątynie.
Przeklęta Kotlina - Gniazda dajemy tuż pod daniną, która się pojawiła.
Piekielne Kapliczki - Rozstawiamy gniazda wokoło kapliczek, najlepiej w miejscu, które uważamy że wróg obierze za kierunek ucieczki.
Pole Bitewne Wieczności - Gniazda stawiamy w kratach od szybów wentylacyjnych na środku mapy od strony wrogiej. Tak by w razie nadejścia lub ucieczki powinniśmy mieć pewność że przeciwnik wdepnie w jedno z gniazdek ;)

Potworność, którą wybraliśmy jako heroiczna zdolność jest cennym elementem pushu.
Po Stworzeniu Potworności, staramy się przejąć od razu nad niąkontrolę, by nam nie przepadła umierając na darmo. Zabijamy jak najwięcej wrogich stronników (Najlepiej dwie salwy, żeby móc ją puścić w świat) po czym kierujemy ją na forty przeciwnika, jeśli sojusznicy nie potrzebują pomocy, to nie tracimy nad nią kontroli i staramy się narobić jak najwięcej szkód.
Potworność nie jest wojownikiem przeciwko wrogim bohaterom, nie mniej jeśli jest ulepszona do 30 ładunków, mamy szansę na zabicie takich mniejszych bohaterów jak Valli, Sylvanas Zagary itp.
Potworność staramy się tworzyć tam gdzie akurat nie ma wrogich bohaterów, lub akurat nasi kontrolują w jako taki sposób sytuację.
W skrajnych wypadkach warto Potworność rzucić w obieg, jeśli wrogowie oblegają naszą bazę, sojusznicy są martwi, to bywa że niektórzy wrodzy bohaterowie wracają by ją zabić a my dajemy czas naszym by się odrodzili.

Nie wisimy nad jednym konkretnym sojusznikiem cały czas, Symbiantem dzielimy się ze wszystkimi po równo ;)
Przyznam że gdy już wspomagamy kogoś Symbiantem, to nasza rola sprowadza się do Roll-Face na klawiaturze :P Oczywiście, musimy kierować Dźgnięciem, by się nie zmarnowało a dziabnęło trochę wroga. Rozprysk używamy jeśli nasz sojusznik znajduje się wśród stronników lub jeśli goni go kupa wrogich bohaterów, to rozprysk najlepszy jest by odzyskać trochę życia, a Karapaks z ulepszeniem na szybkość ratuje skórę temu samemu sojusznikowi.
W zasadzie te skille używamy na non stopie, zachowując pewną kolejność ataku wrogich bohaterów.
Priorytetem są : Wrogowie, któzy mają mało życia, są specjalistami lub pomocnikami oraz jeśli akurat nasz sojusznik bije tego konkretnego wroga.

Gdy już jesteśmy na 20lvl i mamy podwójnego Symbianta, staramy się poczekać chwilę aż dwóch sojuszników znajdzie się w obrębie działania, tak, by obaj mięły nad sobą symbianta.
Oczywiście nie zawsze jest to możliwe, jednak gdy mamy chwilę czasu oddechu, warto ponowić symbianta na dwóch sojusznikach.

Abatur w Lidze:
Zasada jest taka sama jak wyżej. I tak Abatur ma szanse w Lidze, najlepszy jest wtedy, gdy sojusznicy podczas wybierania postaci marudzą na nasz wybór, wtedy mamy pewność że jest kogo wspierać i że te osoby dadzą z siebie wszystko. ;)


W sumie to tyle, dużo pisania, dużo czytania, jednak może komuś się to przyda.
Taką mam taktykę, jednak każdy wyrabia swój styl gry. Symbiant Abatur wydaje mi się najlepszym wyborem, bo daje najwięcej dla drużyny i nie ma czegoś takiego jak 4v5.
To tyle z mojej strony, poniżej jeszcze zamieszczę moje największe osiągnięcia:

4.Osiągnięcia:
Heroes Of The Storm Abathur Osiągnięcie Heroes Of The Storm Abathur Osiągnięcie

Heroes Of The Storm Abathur Osiągnięcie Heroes Of The Storm Abathur Osiągnięcie


7 komentarzy:

  1. Poradnik całkiem spoko. Powiem ci jednak jako pref Abatur, że miny to potężna broń i można bardzo dobrze je wykorzystać o czym powinieneś wspomnieć. Chodzi o to, że stawiamy je jedna obok drugiej i tak je "stakujemy" aby stworzyć kwadrat, a za nimi stawiamy gniazdo szarańczy albo stajemy sami i "bajtujemy" wroga (jeśli to ktoś kto szybko zginie np valla, lili itp)( nie bierzcie talentu, który zwiększa dmg min. nie jest potrzebny by zabić. Weźcie za to ten który sprawia, że można postawić ich aż 5. W wersji Abatur push.) bardzo użyteczna i niebezpieczna taktyka ale warto spróbować. Ja grając Abatruem doszedłem do rangi 12 i się nie zatrzymuje. Poleca Metoaros! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj fakt, gniazda od czasu jak ten poradnik został napisany, dostały całkiem dobrego boosta. Teraz nawet w buildzie pod symbionta można je niecnie wykorzystać i tak mordować ludzi :) Najlepiej się sprawdza, gdy grasz z dobrym znajomym wyczuwającym okazje :D Wtedy rulowanie ofiar to czysta przyjemność

      Usuń
    2. Znam to :) kumpel gra raynorem i liczmy na to da sobie zbić e przeciwnicy pewni, że go zabiją włażą wprost w pułapkę :) Zawsze w takiej chwili próbuje sobie wyobrazić minę tego gościa :) Co mnie właściwie zabiło WTF?! :D (Metoaros)

      Usuń
    3. Jeszcze jedno. Jeśli chodzi o build symbionta, może masz rację, nie opłaca się brać ostatecznej ewolucji ale czemu wykluczyłaś ją całkowicie "Po pierwsze, Ewolucja żyje przez 15s co faktycznie daje nam szansę na odwrócenie biegu wydarzeń, jednak kopiowanie trwa coś koło sekundy, gdzie w większej rozróbie nawet ta 1 sekunda ma znaczenie." . To prawda więc skopiuj sojusznika trochę wcześniej i sam zacznij walkę. Choć warto skopiować coś co zadaje duży dmg to nieraz można też szarpnąć się o kopię Muradina czy innego tanka. Ma stuna skok i zawsze coś władujesz tego dmg. I jeśli już mówimy o samym kopiowaniu to trzeba pamiętać, że bardziej skopiować coś co daje ciągły dmg, czytaj Raynor, Tychus czy Valla, niż coś bohatera, który opiera się skilach np Jaina czy kael'thas. Jest to spowodowane tym, że po użyciu umiejętności często nie zdążymy ich załadować drugi raz albo najzwyczajniej świecie użyjemy ich tylko 2 razy. Na dodatek gdy misniemy skila bedzie pozamiatane. Jako Raynor, który strzela ciągle z danej odległości zdziałamy dużo więcej.
      "Po drugie, sojusznicy nie zawsze są w miejscach gdzie akurat coś się dzieje, a gdy np wrogowie pushują nam górną linię a wszyscy są na dole, to w 15 sekund nie dobiegniemy na górę i w zasadzie jesteśmy całkowicie zależni od tego gdzie pójdą sojusznicy."
      Najzwyczajniej w świecie czekamy na reakcję sojuszników. Jeśli czujemy, że zbliża się teamfight kopiujemy się i działamy. Jeśli 4 sojuszników jest na bocie, a 5 przeciwników na topie nie ma po co marnować tak potężnej umiejętności jak kopia. Lepiej wtedy zając się rozstawianiem bomb czy obroną/pushowaniem lini przez symbionta. Najważniejsza zasada jaka powinien kierować się dobry Abatur to "obserwować i reagować" wyciągnijcie wnioski :) miłego grania! "Logiczna decyzja" Pozdrawiam (Metoaros)

      Usuń
  2. Zapomniałem dodać, że Abatur zawsze jest zależny od sojuszników 2 argument trochę nie ma sensu :) (czemu nie da sie edytować odpowiedzi? :( )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż... Czyli to, co pisałam - Abatur ciągle kogoś boostuje. Ostateczna Ewolucja nie jest dobrym wyborem w tym buildzie, w innych owszem może się przydać. Jednak zakładając, że wybierzesz to ulti, a Twoi sojusznicy nie będą reagować na to, że góra jest pushowana to Ty przez to, że jesteś całkiem od nich zależny możesz co najwyżej boostnąć towery by nieco damage zadały wrogom. Podczas wybrania potworności możesz ludzi nieco postraszyć, trochę dziabnąć może nawet zabić - po ostatnich kilku patchach Abatur już nie jest byle dodatkiem, jak to było przy starcie gry.
      Kolejny mój argument na nie, dla tego ulti jest fakt, że przy większej rozróbie, możesz rzucić gdzieś potworność by sobie pushowała z dala od akcji, podczas gdy cała drużyna jest w starciu - Ty możesz kogoś uratować w ostatniej chwili, podczepiając się do bohatera, boostując go speedem lub kolcami co zwróci mu nieco hp. Albo z kolei pomóc kogoś dobić dźgnięciem a kolcami porobić nieco zamieszania. Ty jesteś wtedy bohaterem zarówno jako specjalista, jak i support.
      Na nie, jest jeszcze fakt, że w O. Ewolucji nie masz możliwości dobicia kogoś zzaskoczenia (jeśli Twoi sojusznicy poniechali pościgu). W przypadku E. Potworności widzisz, że wróg ucieka ma ledwie co hp, a akurat masz zregenowany CD na ulti a na domiar tego jeszcze ucieka w stronę Twoich stronników to możesz go łatwo i bezboleśnie dobić. Czasem możesz po prostu wrzucić ewolucję potworności jako ofiarę, zadającą nieco obrażeń wrogim bohatom - czasem na tyle, że jeśli masz mądrych sojuszników to zajdą przeciwnika od tyłu i zabiją ;)
      Ostatecznie mogę powiedzieć, że w tym buildzie Potworność jest bardzo istotna, ze względu na ostatnią wybraną umiejętność, jaką jest podwójny symbiont. Jeśli ktoś chciałby skorzystać z tego buildu, ale chce brać bardziej czynny udział w walce, jakim jest klonowanie sojuszników to, używanie tego poradnika mija się z celem.
      Ogólnie rzecz biorąc, Ostateczna Ewolucja jest dość przeciętną umiejętnością. Zbyt zależną od tego, czy sojusznikom się powodzi czy nie - równie dobrze można grać dowolną inną postacią, jeśli ktoś chce być w zwarciu i w centrum akcji. No i O. Ewolucja nie pozwala na te wszystkie drobne czynności, które cieszą - jak pushowanie, gdy nikt nie patrzy, mordowanie z zaskoczenia itp. itd. :)

      Ale wiadomo, ilu graczy tylu Abaturów ;)

      Usuń
    2. No i tutaj wyjaśniłaś to o wiele lepiej. Jak wcześniej napisałem rozumiem sens wyboru potworności, zamiast ewolucji. Zdziwiło mnie jednak, że całkiem ją wykluczyłaś. Jeśli chodzi o wybory talentów pod twój build nie mam zastrzeżeń. "ilu graczy tylu abaturów" Tutaj nie pomyliłaś się ani trochę. Każdy ma swój własny styl rozgrywki. Mój opiera się na minach, szarańczach i ostatecznej ewolucji. Jak najbardziej polecę twój build ludziom, którzy zaczynają grać abaturem i chcą się wprawić. Działa on także jeśli chodzi o graczy z wysokim rankiem. Nie twierdze, że jest przeznaczony tylko dla początkujących. Natomiast sam push build + miny pod nogami to trochę niebezpieczna taktyka. "Z" trzeba używać prawie cały czas zmieniając pozycję i grać na nerwach przeciwnikowi. Z chęcią zagrałbym z tobą Sadi! Porównamy swoje style gry :) co ty na to? Metoaros#2642 (w domu jestem około 19 :).

      Usuń