wtorek, 7 kwietnia 2015

Rękawka Kraków 2015 [Zdjęcia]

Rękawka 2015
Dziś, jak co roku, odbyło się święto rękawki na kopcu Krakusa. Dzięki temu dniu cofniemy się z powrotem do średniowiecza, zjemy tradycyjny chleb na zakwasie, wypiekane zapiekanki w kominku, czy polubujemy oczy pięknymi niewiastami i mężnymi wojakami.
Niestety, nie mam zdjęć z całego dnia, biedne preje bez jedzenia i wody nie przeżyją bez kromki chleba !
Jednak mam tyle zdjęć z tego wydarzenia ile mi się udało wywalczyć z innymi chętnymi do upamiętnienia tego dnia :)





W tym roku, tematem przewodnim Rękawki były stworzenia mitologii słowiańskiej, brżmi fajnie nie? I przyznam że było, owe stworzenia chętnie pozowały do zdjęć, no może poza rusałkami, które umykały.

Rękawka 2015

Rękawka 2015



Początek Rękawki o godzinie 12, wszystkie ludzie i nie ludzie zbierają się pod kopcem, by odbyć przemarsz na jego szczyt i zapalić tradycyjny ogień.

Rękawka 2015

Podejrzane zdjęcie... Proszę zauważyć że te rusałki są bose i przy każdej okazji gdy je widziałam, zawsze były bose. Pogoda mimo że ładna nie była aż tak, że przygrzewało... Podziwiam je, chodź na zajutrz pewnie będą chore ;)

Rękawka 2015

Rękawka 2015

Rękawka 2015

W obrzędzie, poza zapaleniem ognia. Tradycją było zrzucanie monet i pokarmów, osoby pod kopcem, czyli niegdyś biedota, zbierała owe podarunki.

Rękawka 2015

Rękawka 2015

Oczywiście na nasze czasy, ta rozrywka jest zarezerwowana tylko dla dzieci.
W teorii.

Rękawka 2015

Rękawka 2015

Ognisko na kopcu Krakusa... Wygląda dość... Symbolicznie.

Rękawka 2015

Z kopca poza panoramą miasta, którą tu nie zamieszczam, mamy widok na kamieniołom Liban, jak będzie cieplej to zrobię notkę o nim i cyknę parę zdjęć. W internecie jest sporo klimatycznych zdjęć na jego temat oraz jego historia.

Żonkil

Z tych wszystkich darów zrzucanych z kopca, udało mi się zdobyć la siebie główkę żonkila. Ot niewiele, ot byle co, ale cieszy :)

Rękawka 2015

Czaszka koło trumny wampierza.

Rękawka 2015

Bajorko Topielicy

Rękawka 2015

Chatka czarownicy.

Rękawka 2015

Rękawka 2015 Południca

Południca

Rękawka 2015 Wampierz

Uśmiechnięty wampierz.

Rękawka 2015 Leszy

Bardzo fotogeniczy Leszy. Jeden z fajniejszych strojów moim zdaniem ;)

Rękawka 2015 Wiedźma

Wiedźma, już na swoim posterunku.

Rękawka 2015 Topielce

Widzicie tą panią po lewej? Mimo że jej strój nie był tak porażający jak innych stworzeń to jednak była jedną z najlepszych aktorek, nie wstydziła się , nie bała się ludzi, wręcz zachęcała ich i łapała do wspólnej zabawy i zdjęć. Wielkie brawa dla tej Pani, na prawdę zasługuje na nie :)

Rękawka 2015 Wilk

Rękawka 2015 Światowid

Kapliczka Światowida. Bardzo fajny pomysł, w zeszłym roku nie przypominam sobie by było coś takiego. :)

Rękawka 2015

Niedługo po rozpaleniu ogniska odbył się bieg wojów dookoła kopca.
Wielkie oklaski dla Panów, zbroje sobie trochę ważą  jednak oni byli niezwykle szybcy  i sam bieg nie trwał dłużej niż 2 minuty.

Rękawka 2015

Rękawka 2015

Kalebriana z klanu Gryfitów, zamieniłam z tą uroczą damą parę słów i wywarła na mnie na prawdę pozytywne wrażenie. Może spróbuje na nowo  moją przygodę z bractwami. Duży plus Gryfitów jest to że nie ma żadnych większych zasad, nie ma kast, nie ma narzuconego wieku czy też strojów.
A więc spróbuje, zdam klasę, maturę i spróbuję!

Rękawka 2015

Na rękawce, podobnie jak na Emausie dzień wcześniej, było sporo stoisk z różnościami.
Z jedzonkiem, z mieczami, zabawkami, biżuterią, wszystko ręcznej roboty!

Rękawka 2015

Rękawka 2015

Rękawka 2015

Wszędzie były obozy różnych bractw, bardzo klimatycznie wyglądali, również oni handlowali własnoręcznie stworzonymi przedmiotami.

Rękawka 2015

Imponujące tarcze, również własnoręcznej roboty.

Rękawka 2015

Rękawka 2015

Rękawka 2015

Rękawka 2015

W pewnym momencie, dwaj zwaśnieni wojacy postanowili rozstrzygnąć swój spór, nie używając zbroi i miecza. Prawdziwy pokaz!

Rękawka 2015

Rękawka 2015

Wbrew temu ostatniemu zdjęciu, wygrał Wojak w białych spodniach :)

Rękawka 2015

Rękawka 2015

Przodki naszych teraźniejszych gier. Te planszówki z kamyczkami, skojarzyły mi się z mankalą, w którą grałam nie tak dawno w pubie Hex. Ciekawa sprawa, warta zainteresowania.

Rękawka 2015

Rękawka 2015

Rękawka 2015

Rękawka 2015

Może zapiekankę z tradycyjnego piecyka? Na kółkach? :D

Rękawka 2015

Rękawka 2015

Nie kupiłam sobie nic do jedzenia, byle zdobyć owy talizman.
Talizman ma mi przynieść dobrobyt i pieniążki. Zobaczymy czy się sprawdzi.

Rękawka 2015

Obrzęd marzanny, niestety dziewczyny tak szybko przeleciały, że nie dało się zrobić sensownego zdjęcia.

Rękawka 2015

Jak widać pogoda w tym roku dopisywała, dwa lata temu rękawka tonęła w błocie i śniegu.


Rękawka 2015

Bardzo dużo osób lubi bajdy w tym ja, pozwoliłam sobie dosiąść się do kręgu maluchów słuchających tego Pana, który opowiadał bajki. A dokładnie bajki z mitów słowiańskich.
Przyznam że odsłuchałam tylko jedną bajkę, lecz pasja, jaką wkładał ów mąż w opowieść mnie oczarowała. Prawdziwy bajarz. Szkoda tylko, że ową bajkę nazwano bajką, bo jeśli ja miałam niekiedy trudność z skojarzeniem tematu. To co dopiero dzieciarnia.
Jak dla mnie, mit opowiadany przez tego pana nie był bajką, lecz powieścią w którą kiedyś wierzyli nasi przodkowie. :)

Rękawka 2015

Ostatnia rzecz jaką widziałam była potyczka wojów.

Rękawka 2015

Niestety, moim zdaniem w poprzednich latach były lepsze. A Ci wojowie, którzy wystąpili nie byli nawet połową osób, które obozowała koło kopca. Szkoda.

Rękawka 2015

Nie miej tłumy się zebrały.

Rękawka 2015

Dziadzio z kucami, nie mam pojęcia co tam robił, ujrzałam go jak wychodziłam a on sam był na odludziu. Pytanie, co on tam działał?

Niestety to tyle zdjęć, mimo że bardzo chciałam zobaczyć pojedynek wiedźm, to jednak nie zdołałam. Było mi zimno i głodno. Na następny rok lepiej się przygotuję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz