środa, 29 lipca 2015

Książka Pod Tytułem tom 2 - Recenzja

Książka Pod Tytułem tom 2
Ostatnio dorwałam się do Książki Pod Tytułem tom 2 Roberta Trojanowskiego, dzięki wygranemu konkursowi o którym piszę na drugim blogu Tutaj . Przyznam że bardzo chciałam ją capnąć z czystej ciekawości. Dlaczego ludzie tak bardzo oszaleli na punkcie książek, po których się kreśli, maluje i niszczy?
Chciałam sprawdzić, znalazłam odpowiedni konkurs, zorganizowany przez portal StrefaTheWalkingDead.pl oraz wyd. Kaktus spróbowałam swoich sił i udało mi się :)




A teraz po kolei, z czym się je tę książkę?
Najlepiej z zestawem kolorowych kredek, farbek, pisaków czy czegokolwiek czym można uzupełnić książkę. Ponieważ w środku znajduje się wiele zadań wymagających tychże przyborów.
Ja się zaopatrzyłam i zaczęłam przeglądać książeczkę.

Książka Pod Tytułem tom 2 Książka Pod Tytułem tom 2

Pierwsze, na co zwróciłam uwagę to papier. Jest całkiem gruby i nie da się go łatwo rozerwać przez przypadek czy coś. Jest to plus, jeśli chodzi kolorowanie pisakami, bo nie przebija tak łatwo. Jednak jeśli chodzi o wycinanie to jest nieco problem, ponieważ, niekiedy przy wycinaniu po liniach czarnych zostają białe włókienka i troszkę nie ładnie to wygląda. Chodź zdecydowanie nie jest to coś, co aż tak kłuje w oczy. Zdecydowanie wolę mieć solidniejszy papier niż cieniutką karteczkę ;)

Książka Pod Tytułem tom 2 Książka Pod Tytułem tom 2

Kolejna rzeczą są obrazki i pomysły na zadania. Nie są one zbyt wymagające. Zadania te nie wymagają od czytelnika jakichś pokazów kreatywności. Wiele zadań ma po prostu z góry narzucony cel, który ciężko podważyć. Są jednak zadania ciekawostki, w których mamy coś wyciąć i spojrzeć przez dziurkę, uprzednio przeczytawszy, że strona, na którą patrzymy i dziurka, to kiszka. Zatem " Tak widzi świat ślepa kiszka" i się wczuwamy ;)
Inne zadania wymagają kooperacji z przyjaciółmi. Jeśli ktoś chciałby wykazać się kreatywnością i własnym pomysłem to miałby nie lada wyzwanie. Zatem nasuwa się myśl, że książka jest kierowana głównie dla dzieci w przedziale wiekowym 7-10, dla których zadania w tej książce byłyby niezwykle świetną zabawą i możliwością poznania kreatywności autora, który wymyślił owe zadania.

Pozwoliłam sobie jednak wypełnić jedną ze stron znalezionych w tej książce. Z nadzieją że Wiesiek, nigdy nie zobaczy co się robi z jego kamienną odsłoną hihi.

Książka Pod Tytułem tom 2 Książka Pod Tytułem tom 2

Zadanie, które wypełniłam dzieliło się na dwie części. Na pierwszej stronie była grzywka, a na następnej był owy Fafik. Jednak Fafka nie wycięłam bo, gdy ujrzałam tą zacną grzywę uznałam że Wiesiek ma większy potencjał. Tym oto sposobem z łowcy potworów zrobiłam emo łowcę... Bez obaw, to tylko chwilowe. Za pozował do zdjęcia i już mu zdjęłam fryz :D

Emo Geralt Emo Geralt

Mimo że książka jest kierowana dla dzieci, to jednak chcę podjąć wyzwanie i mam zamiar wypełnić ją całą. Z czasem. Resztę wyzwań będę umieszczać na drugim blogu.

Podsumowując:
Na plus:
+ Ciekawa forma zabicia czasu
+ Możliwość zabawy z kimś jeszcze
+ Fajny prezent dla dziecka

Na minus:
- Zadania nie wymagają pokładów kreatywności.

Kreska 5 - Ciężko się wypowiedzieć. Jako dorosła osoba wymagałabym czegoś bardziej precyzyjnego. Lecz myśląc w kategorii dziecięcej to pewnie kreska dostałaby drugie 5.
Zadania 7 - Zadania nie są zbyt wymagające ale nie są zbyt monotonne. Choć jak dla mnie za dużo zadań z wycinaniem.
Rozrywka 8 - Wypełnianie tych zadań sprawia dużo frajdy pod warunkiem że chcemy się zrelaksować i nie wymagamy wielkiego jakiegoś wysiłku w wymyślaniu co by tu zrobić. 

Ogólnie: 6.6/10
Książkę zdecydowanie poleciłabym dzieciom. Jednak można ją kupić dla ciekawostki i dla relaksu. W książce znajduje się wiele mało wymagających zadań, które umilą czas i zbliżą rodziny lub pary, które wspólnie mogą wykonywać co poniektóre zadania jako urozmaicenie czasu ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz