niedziela, 1 marca 2015

Jak grać Illidanem, Poradnik do gry Heroes of The Storm

Illidan Stromgarde
Grając w Heroes of The Storm, każdy z nas wybiera sobie swoją ulubioną postać. Moją ulubioną postacią jest Illidan Stromgarde, zdrajca i potępieniec Nocnych Elfów.
W tym poradniku opiszę na czym się skupiam i jak gram by osiągnąć jak najlepsze staty w grze i doprowadzić do wygranej naszego zespołu.





1. Dla kogo jest ta postać i czym się charakteryzuje.
Illidan w HoTS jest postacią określoną jako zabójca (do wyboru mamy inne również inne postacie, które zostały określone jako : specjaliści/wojownicy/pomocnicy).
Zabójcy charakteryzują się mniejszą ilością hp jednak zwiększonym atakiem. Illidan jest assasinem w zwarciu, jednak wszystkie jego skille są ukierunkowane pod ucieczkę, czego nie ma na przykład u Novy a u Zeratula i Valli jest to ukrojone. Dlatego też Illidan jest przeznaczony dla osób, które nie chcą kampić czekając na wrogów, postać ta sama w sobie daje radę zabijając najemników oraz stronników i w większości wypadków potrafi zabić kogoś w starciu 1 na 1. Jednak przez mniejszą ilość życia i nie tak dużą odporność na ciosy (zazwyczaj jest wybierany jako pierwszy cel do wyeliminowania), ten zabójca nie nadaje się do frontalnego ataku podczas grupowego raidu (wiadomo, wojownicy muszą skupić uwagę na sobie :D)

Podsumowując dla kogo?
- Dla osób, które potrafią szybko reagować, nie pchają się na front i chcą dominować w statach.


2. Zalety Illidana i jego podstawowe umiejętności.

Podstawowymi Umiejętnościami Illidana są: 
Sus Sus [Odnawia się co 6s] - który umożliwia nam na niewielką odległość doskoczyć do przeciwnika  (lub sojusznika w zależności czy wybraliśmy ten dodatek) oraz zadać mu obrażenia o wartości 45pkt, ponadto przeskakuje za przeciwnika.
Zamaszysty Cios    Zamaszysty Cios [Czas odnowienia co 8s] - Illidan "przejeżdża" po swoich przeciwnikach       zadając im obrażenia o wartości 60pkt, przy trafieniu przeciwnika obrażenia postaci zostają zwiększone o 15% przez 4sek.
Uniki Uniki [Odnawia się co 15s] - Przez 2s postać unika jakichkolwiek obrażeń ze strony przeciwnika,.

Łowy Łowy [Odnawia się co 60s] - Illidan wykonuje skok do dowolnie wybranego przeciwnika na mapie zadając 150pkt oraz ogłuszając cel na 1s.
Albo
MetamorfozaMetamorfoza [Odnawia się co 120s] - Postać zmienia się w demona, na wybranym przez nas obszarze o ograniczonym zasięgu, zadaje 200pkt obrażeń. Zyskuje 100pkt zdrowia od maksymalnej wartości życia oraz premię do szybkości ataku. Metamorfoza trwa 18 s.

Passywka:
Pragnienie Zdrajcy Pragnienie Zdrajcy - Jest pasywną cechą, która przywraca życie przy automatycznych atakach o 10% równowartości obrażeń. Ponadto skraca czas odnowienia zdolności o 1 s / atak.



Zalety Illidana:
  • Duże Obrażenia 
  • Wszystkie skille umożliwiają ucieczkę 
  • Auto-heal przez podstawowe ataki. 
  • Potrafi się wybronić 1v1 
  • Super wygląd :D 
Wady Illidana
  • Brany na pierwszy cel.
  • Ciężko zabijać najemników solo (początkowo) 
  • Może są inne ale nie przychodzą mi do głowy :)
3. Skille
Podam te skille, które sama używam i wytłumaczę dlaczego właśnie te a nie inne wybrałam, dodam też ewentualność, którą bym rozważała jeśli miałabym wybrać inne niż te co zawsze. Jak ktoś woli bez czytania dlaczego ten a nie inny skill to tutaj jest zestaw talentów Klik

Level 1

Wybór :
Tarcza CieniTarcza Cieni, która zapewnia osłonę 63pkt na 5sek, ten skill z dostępnych do wyboru daje największe kożyści, zwiększa naszą możliwość do przetrwania w pojedynku 1 na 1, oraz możliwość ucieczki przy większych grupach.
Ewentualność:
Straceńczy Atak Straceńczy Atak, który mółby nam czasem pomóc dobić uciekających przeciwników, lub po prostu zabić więcej stronników podczas expienia


Odpada:
Straceńczy Atak
Straceńczy Atak, Illidan nie posiada many a życie można na auto-ataku zgromadzić.

Doświadczony Strzelec, Illidan to assasyn nie specjalista, dlatego też ta wartość na nic się specjalnie nie zdaje gdy się skupia na wrogich bohaterach dlatego nie zawsze Illidanem się przebywa koło wrogich stronników.
Level 4

Wybór:
Piętno Śmierci, jako że Sus jest jednym z najważniejszych skilli do zabijania to ten wybór jest jak najbardziej sensowny. 100% większy atak podstawowy po wykonaniu Susa to świetny dopalacz do dobijania i czy też 1v1.
Ewentualność:
Spaczony Zasięg  zwiększa zasięg zamaszystego ciosu o 20% idealny skill jak się chce polepszyć swój poziom survivalu, bo na stronników standardowy zasięg jest wystarczający.
Złaknione Ostrze, dzięki temu ulepszeniu zyskujemy zamiast 10% uzdrowienia z podstawowych ataków do 30%, nie jest to taki znów zły wybór, gdy ktoś chce na upartego zrobić z illka pushera.

Odpada:
Spopielenie, totalnie niepotrzebny skill. Zabójca to nie specjalista i nie ma w interesie podpalać stronników, a na graczy ten skill średnio działa.


Level


Wybór:
Pierwsza Pomoc, przyznam że na tym poziomie trudno ustalić jednego najlepszego ulepszenia, ja jednak wybieram uleczenie z praktycznych względów, po pierwsze daje nam możliwość ucieczki, po drugie przy walce 1v1 lepiej mieć dodatkowy heal, po trzecie healu nigdy za wiele :)
Ewentualność:
 Bezlitosny Pościg, który zwiększa szybkość postaci o 20% przez 2sek. Te 2 sek często mogą być kluczowe a samo w sobie ulepszenie jest bardzo przydatne. Dobrym wyborem jest też
Kontra, nad którą coraz częściej się zastanawiam. Daje nam 25% dodatkowych obrażeń po użyciu dowolnego skilla. Jest to dobry wybór dla osób, obeznajomionych z Illidanem, które wiedzą kiedy się wycofać by nie zginąć na marno, ja jednak preferuję ostatnią deskę ratunku jaką jest pierwsza pomoc..
Odpada:
Bitewna Euforia podwójnie redukuje czas oczekiwania na skille Illidana za ataki podstawowe, jest to totalnie bezużyteczne ulepszenie, postać i tak świetnie redukuje sobie czas oczekiwania, po co podwajać i marnować wybór na coś co i tak dobrze działa
Odruchowy Blok, niby całkiem ciekawy opis i te dodatkowe 2 bloki po użyciu Uniku, które zmniejszają obrażenia o 50%...Średnio jednak to ulepszenie ratuje przy rozróbie, a przy walce 1v1 to lepiej szybko wykończyć przeciwnika.


Level 10


Wybór:
Metamorfoza, Skill został opisany wyżej, a wolę to niż Łowy z prostej przyczyny, przemieniając zadajemy obrażenia na pewnym wybranym przez nas obszarze, mamy nieco więcej życia i dostajemy premię do szybkości. Ponadto ten skill może być ostatnią deską ratunku, używając go na dalej położonym punkcie od ścigającego nas wrogiego bohatera.
Ponadto przy użyciu metamorfozy w walce 1v1 jest szansa że przeciwnik się "wystraszy" i zacznie uciekać, a nasza postać bez stresu może go dogonić Susem czy zamaszystym ciosem.
Ewentualność :
Łowy - Dużym plusem tej zdolności jest fakt że można do szerokiego zasięgu na mapie, doskoczyć i zadać obrażenia ogłuszając przeciwnika. Ponadto 60s na skill to nie tak długo. Jednak znaczącą dla mnie wadą jest fakt że z tym skillem nie da się uciec, chwilę się ładuje, a jak się go użyje to nie można zmienić tor lotu i na przykład wpadamy postacią w kocioł gdzie naszych już wybito.

Level 13

Wybór:
Zabójca Olbrzymów, dzięki któremu ataki podstawowe bohatera zadają 1,5% więcej obrażeń od maksymalnej wartości zdrowia postaci. Jest to idealny skill, który mierzy we wrogich bohaterów, obowiązkowy dla osób dążących do jak największej ilości zabitych i obrażeń w grze no i oczywiście eliminowaniu zagrożeń
Ewentualność:
 Bezgraniczna Wędrówka, która umożliwia przeskakiwanie Zamaszystym ciosem przez barykady bez kolizji z nimi. Jest to dość fajny skill, który pozwoli nam uciec przez drzewa czy budynki, również sporym plusem jest fakt że można ścigać wrogich bohaterów z małą ilością życia przez mury fortu bez stresu o uwięzienie (Sus również ratuje z opresji.)
Szósty zmysł, jest jedną z lepszych ewentualności, bo zmniejszenie obrażeń o 50% przez 2s podczas trwania Uników może nas zbawić podczas ucieczki lub po prostu zwiększyć naszą szansę na zabicie wrogiego bohatera w pojedynku 1v1.
Odpada:
Wróg czy Przyjaciel, dzięki temu możemy wykonywać susa do sojuszników skracając tym samym czas naładowania skilla o 2 s. Niby fajny wybór ale nie zawsze mamy towarzyszy, ponadto szkoda marnować talent na to ulepszenie.dziękiktóremu zwiększa się zasięg o 30% Susa
Wyskok jest to dość wygodne do dobijania uciekinierów podczas rozróby, lecz nie jest to na dłuższą metę aż tak przydatny talent.
Level 16

Wybór:
Drugi Zamach, daje nam dwa ładunki zamaszystego ciosu, czyli 2x większa szansa na ucieczkę, dogonienie ofiary, oraz zadanie większych obrażeń skillem. Dla mnie te 3 drobne plusy przewyższają resztę.
Ewentualność:
Krew za Krew, skill odnawia się co 60sekund, zabiera przeciwnikowi 15% punktów życia od jego maksymalnej wartości, oraz spowalnia go o 30% przez 3s, jest to całkiem przydatny skill i najlepiej używać go na wojownikach.
Odpada:
Natarcie Łowcy wielkiego szału nie robi, bo przy gorszych sytuacjach gdzie stosowny jest odwrót, na nic się ten talent nie zda. Fakt może czasem uratować atakując.
Kamienna Skóra mało przydatny skill, może na pierwszych poziomach miałby jakieś znaczenie, lecz na 16 lvl szkoda na niego marnować talentu.


Update 26.05.15: Ostatnimi czasami lepszy wybór jest skill: Krew za Krew niż Drugi Zamach. 


Level 20

Wybór:
Demoniczna Postać, talent ten sprawia że Illidan nie traci swojej demonicznej formy, posiada wszystkie poprzednie atuty, dostajemy premię do szybkości oraz o skrócenie efektów obezwładniających o 50%. No i oczywiście nadal możemy korzystać z tej zdolności bo nie zmienia się ona na pasywkę.
Ewentualność:
Nie Ma Ucieczki, talent dla osób, które wybrały Łowy, teraz skill ma zasięg obszarowy.


Ostrza Nexusa zwiększają obrażenia o 20% oraz spowalniają przeciwnika o 1s, niby można, ale w sumie po co?

Pocisk Burzy, odnawia się co 40s i daje nam możliwość teleportu na krótką odległość, w sumie fajny wybór dla osób, które nie wzięły Demoniczną postać, a która już to w sobie ma jako tako ;)

Odpada: Na tym lvl każdy skill jest dobry, chodź nie każdy jest sobie równy.




4. Taktyka
W zasadzie taktyki większej nie ma, używamy wszystkie skille nie ograniczając się, ponieważ niedługo zajmuje odnowienie ich przy standardowych atakach.Używamy Metamorfozy podczas ucieczki oraz  w większych skupiskach graczy, raczej nie polecam by marnować je na stronników.
Illidan jest dobrą postacią do pościgu, dlatego też warto próbować ścigać low hp wrogów, bo ucieczka nie jest taka trudna. No chyba że razem z uciekającym idzie chmara wojowników ze stunami, to wtedy ostrożnie. Co do ataków na budowle, staramy się trzymać za stronnikami bądź wojownikami, używamy Uników, gdy nie mamy wyboru, atak budowli nas spowalnia więc warto mieć to na uwadze i w odpowiednim momencie się wycofać

Poniżej znajduje się tabelka postaci trudnych i łatwych do zabicia Illidanem.

Poradnik Illidan

No dobrze, jest priorytety i postacie do unikania, oczywiście każda postać, która jest atakowana przez sojuszników jest dla nas priorytetem, jednak na początku zwykle lepiej wiedzieć, którą postać się zabije szybciej i łatwiej a którą trzeba jako pierwszą zabić.
Priorytetem są postacie leczące oraz robiące największy dps lub po prostu najłatwiejsze do zabicia. Czyli lili, nova zagara itp. Co prawda rehgara i tyrande nie dałam na priorytet ponieważ z reguły robią niewiele.
Postacie zielone to te, które nie powinniśmy mieć problemu przy walce 1v1.
Na pomarańczowych mamy szanse jednak trzeba mieć w pogotowiu ucieczkę, nie napierać na siłę.
Postacie oznaczone na czerwono, można "skubać" większej krzywdy nam nie zrobią (no może poza Thrallem) ale nie polecam walczyć z nimi 1v1, ich pasywki i skille są stworzone do bronienia się i na dłuższą metę trzeba będzie uciekać.

Co do pól bitewnych.
Raczej wszędzie panuje ta sama zasada by trzymać się w kupie, szczególnie w zatoce czarnosercego oraz w nawiedzonych kopalniach. Co do podniebnej świątyni, to warto się skampić w krzakach koło świątyni, gdy jest czas na otwarcie. Bywa że ludzie tam idą na chama z low hp. W smoczych włościach najlepiej jednak być na środku dla szybkiego dostępu do smoka no i zawsze mamy możliwość wsparcia górnej lub dolnej kapliczki.

Osiągnięcia: *

Tabela wyników Heroes of The Storm 

* Niestety na razie nie mam lepszych screenów. Po formacie straciłam ss. Poza tym będę aktualizować osiągnięcia by nie wyjść z wprawy. 

6 komentarzy:

  1. Bardzo fajna stronka, gram już trochę Illidianem, ale szukając zmiany trafiłem tutaj i chętnie spróbuje tego builda.
    PS.
    Jedna uwaga, co do osiągnięć, trochę to naciągane "chwalić się" przy tak jednostronnych meczach co widać po kill'ach chociażby...
    Wiedzminfm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yep, dzięki za komentarz, masz racę co do killów, jednak ciężko wyrobić osiągnięcie gdy nasz team przegrywa, nie mniej wezmę to pod uwagę i wrzucę jakieś ss, gdzie przegrywamy a IIllek jest na topie :D

      Usuń
    2. Zacznijmy od tego, że jak twój team przegrywa to ilidian nie jest w stanie nic zrobić, gdyż staje się zbyt łatwym celem. Samo przez się imposibru. zresztą ilidian jest tak naprawdę doś mało wartościowym champem jak dla mnie. Albmo może inaczej, nie widzę graczy, którzy na prawdę radzą sobie z tym bohaterem. Sam nie umiem nim grać. Nie w moim stylu. (sorki Sadi , że tak spamię wszędzie ale lubie wyrażać swoje zdanie :) co do buildu. Przydatny. Sadi zastanawiałaś się na poradnikiem do vikingów? Sam napisałem poradnik do abatura z moim buildem ... ale kurde staram się rozgryźć tych 3 krasnoludków. Choć kupiłem ich dość niedawno :)

      Usuń
  2. dzięki za fajny poradnik :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno wypróbuje bo chce nauczyć grać Illidanem co najmniej dobrze. A to że Tyrande robi niewiele nie jest prawdą, przynajmniej w pewnej części bo sam nią gram. Gdy jest dobra gra to potrafię nią zrobić sporo, potrafie nawet wygrać 1v1. Tylko trzeba umieć grać. Tak jak zawsze raz idzie lepiej a raz gorzej. Tyrande może nie jest wspaniała postacią ale można co nieco z niej wyciągnąć, ja ją robie pod dps'a i nie raz zdarzało się tak że miałem obrażenia (przeciwko bohaterom) największe albo jedne z największych a czasami słabsze w zależności od gry. Tyrande jest supportem ale myśle że dla tych lubią grać supportem ale też lubią zadawać obrażenia, więc jak dla mnie nie jest w pełni supportem gdyż blisko jej jest do zabójcy. Taki (zgrany) duet Illidan + Tyrande to wydaje mi się że potrafiłby sporo zdziałać, bo Tyrande leczy (choć nie ma cudownego leczenia), stunuje i obniża wartość obrony przeciwników (przez co zadaje im się większe obrażenia to Illidan mógłby się bardziej leczyć). Jak już jestem przy supporcie to zauważyłem że jak Tassadarem weźmie się do tarczy atut że poprzez zadawanie obrażeń postać się leczy to Illidanowi zwiększa się leczenie z ataków podstawowych (przynajmniej powinno bo tylko raz to sprawdziłem z osobą grającą Illidanem więc nie wiem czy nadal to działa czy nie)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyrande może być czymś pomiędzy suportem i dmg. Nie będzie najlepsza ani w tym ani w tamtym. Najlepiej sprawdza się gdy w teamie jest już jakiś suport z dmg np tassadar. Razem jeszcze jako tako działają jako offsupport, że tak to ujmę :) ale tyrande + ilidian całkiem spoko :)

      Usuń